Reklamation och retur

Vid retur sänd oss ett klart och tydligt meddelande om detta, följande uppgifter kan mailas till info@dinbaby.se eller använd konsumentverkets standardblankett

Namn:
Mobilnummer:
Mailadress:
Ordernummer:
Artikelnummer:
Produktnamn:
Antal:
Felbeskrivning:

Ångerrätt

Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar genom att lämna eller sända ett meddelande till oss om detta. Du har dock inte ångerrätt för: vara som tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel, vara som inte lämpligen kan återlämnas pga. hälso- eller hygienskäl om förseglingen har brutits. Ångerfristen börjar löpa den dag du mottagit varan. Om du beställt flera varor eller varan du beställt består av flera delar, börjar ångerfristen löpa när du mottagit sista varan respektive den sista delen av varan.

Du får kontrollera en vara på samma sätt som i en fysisk butik men om varan har använts eller hanterats i större utsträckning än som varit nödvändigt för att fastställa just varans egenskaper eller funktion, blir du skyldig att ersätta webbutiken för varans värdeminskning.

Varan skall skickas tillbaka till oss eller lämnas i retur i vår butik i Sävedalen, Göteborgvägen 112, utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar från det att du meddelade oss om ditt beslut att frånträda avtalet.

Returfrakten bekostas av dig som kund om du ångrar ditt köp.

Om du vill utnyttja din ångerrätt, sänd oss ett klart och tydligt meddelande om detta, du kan göra detta genom att maila ovan uppgifter till oss eller använda konsumentverkets standardformulär. Du kommer därefter utan dröjsmål att motta ett svar med e-post från oss, i givet fall med information om hur du kan skicka tillbaka varan. Tänk på att det är du som konsument som ansvarar för varan tills dess att vi har mottagit den.

Efter mottagandet av den återsända varan kommer köpesumman att återbetalas utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen. Vid överlåtelse av varor räknat fr.o.m. dess att vi har tagit emot varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.

Reklamationer och återköp i vissa fall.

Om du som är privatperson mottagit en skadad produkt, eller om vi skickat fel vara, måste du reklamera varan snarast och senast inom 2 månader från att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet. Reklamationstiden är som mest 3 år beroende på varans beskaffenhet samt eventuell garantiutfästelse.

Om du som är företagare mottagit en skadad produkt, eller vi skickat fel vara, ska du reklamera snarast efter att du tog emot varan.

Om vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid, återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt skickade varan.

Kompatibilitetsproblem förekommer ofta mellan olika produkter, och vi rekommenderar dig därför att ta reda på så mycket som möjligt innan du gör din beställning för att undvika onödiga kostnader.